onsdag 16 mars 2011

...fortsättning följer

Hade tänkt att jag skulle fixa en ny blogg efter detta att gå vidare med, men nu har jag fått ett uppdrag som ligger så nära mitt senaste projekt på Hdk att det känns mer rätt att fortsätta tankegångarna här istället.

Nu bor jag ju i Norrköping. Norrköping är en fin stad och här finns en hel del engagemang. Bland annat en pridefestival, den är inne på tredje året nu. Årets tema är "Tillgänglighet och öppna rum". Jag har varit med på ett planeringsmöte och festivalens program är späckat med intressanta och roliga punkter. Bland annat skall det vara en hel del konst i en gammal verkstadslokal och det är där jag också skall vara.

I denna lokal kommer förhoppningsvis många människor röra sig under festivalens "viktigaste" dag och mitt bidrag till utställningen skall alltså vara ett deltagande konstverk. Någonting som lockar besökarna att också uttrycka sig eller ta ställning. Eller ja, det får nog egentligen vara vad som helst men jag vill att de skall utmanas att "träna sina medborgliga muskler", som Pocha Nostra så vackert och inspirerande uttryckte det.

Temat "Öppna Rum" korresponderar med demokrati och deltagande och jag tror att det skulle kunna bli bra detta, om jag får/tar mig tid att vässa mina tankar. Skitkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar